torsdag 5. november 2015

Håndkle

Boken "Klassisk hekling og hakking" av Tove Fevang mottok jeg fra Hobbyklubben for over ett år siden. Helt utrolig mange flotte oppskrifter på varierte plagg og bruksting. Her finner du alt fra kluter, grytekluter, sjal, pledd, puter, spisebrikker, dukkeklær osv. Boken viser eksempler på gamle teknikker, og oppskriftene forteller deg hvordan du skal gjøre det :-)
Fra denne boken falt jeg for et håndkle i trappemønster. En gammel teknikk som jeg aldri hadde prøvd før.
Jeg gikk i gang med liv og lyst, men slet vanvittig lenge før jeg skjønte poenget :-)
Da jeg endelig forsto hvordan dette skulle hekles, ble det et vakkert håndkle til slutt. Jeg holdt på en stund med dette håndkleet. Heklemetoden gjør at du på en måte må hekle to rader før en hel rad blir komplett - enkelt eller vanskelig fortalt :-)
Fargekombinasjonen i denne kluten er helt enkelt bare lekker, og jeg er veldig stolt av dette arbeidet. Så stolt at det bare ligger i en skuff - tør ikke henge det opp fordi jeg er redd det skal bli ødelagt :-) Kanskje en dag finner jeg et egnet sted der det kan henge helt i fred og bare til pynt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar