onsdag 4. november 2015

Fabel

Garnet Fabel fra DROPS Design er et fantastisk garn som kan brukes til både sokker og som babygarn. Det er tynt og består av 75 % ull og 25 % polyamid. Garnet er slitesterkt og tåler mange vask. Anbefalt pinnestørrelse er 3 mm, men jeg strikket disse sokkene i 2,5 mm. Tok langt tid å strikke, men hva gjør vel det når resultatet blir bra?
Garnet finnes i ensfarget, og i mange forskjellige print. Printgarnet gjør at sokkene får et spesielt mønster etterhvert som man strikker. Første gang jeg hadde på meg et par sånne strømper ble mange imponerte av det detaljerte mønsteret, og de lurte på hvordan jeg hadde fått til et sånt fint mønster :-) Da jeg fortalte at jeg bare hadde ett nøste som jeg strikket med, og at jeg bare strikket rundt og rund som på vanlige sokker, ble de i alle fall imponert!

Sokkene varmer godt og passer ypperlig inne i vinterskoene. De er så pass tynne at de også kan brukes inne i støvletter hvis man vil ha et penere par sokker.

Jeg hadde ikke oppskrift til disse, så den laget jeg selv da jeg strikket det første paret. Oppskriften ble brukt mange ganger, fordi det var utrolig morsomt å strikke disse, og jeg måtte prøve mange forskjellige farger :-)

Her har jeg lagt ved et bilde av et par langstrømper og et par leggvarmere. Begge i rimelig sterke farger.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar