fredag 30. oktober 2015

Sommergenser

Som jeg har nevnt tidligere så kjøper jeg KK hver uke, og finner stadig vekk noe som er interessant for strikkeentusiaster :-)
I sommer fant jeg denne oppskriften, og nølte vel ikke så veldig lenge før jeg bestemte meg for å strikke denne. Garnet heter Plum og er fra Rauma garn. Dette er et veldig, veldig tynt garn og i oppskriften står det at det skal strikkes dobbelt. Det skjønner jeg godt for å si det sånn :-) Forøvrig så er garnet drygt. Jeg hadde kjøpt to nøster ekstra fordi jeg ønsket en lang utgave, men det kunne jeg spart meg. De to nøstene fikk jeg ikke bruk for :-)
Genseren er designet av LÔKAL og er av typen oversize og den skal strikkes på pinne 6.
Oppskriften og bildet i bladet viste en genser i blått med hvite striper. I og med at jeg ønsket en sommergenser, så valgte jeg rosa denne gangen. Nå skal det sies at jeg har brukt genseren i høst, så det går fint å ha rosa selv om sommeren er over for lengst.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar