fredag 30. oktober 2015

Nancy

For mange, mange år siden strikket jeg masse, masse gensere - både i bomull og ull. Jeg strikket faktisk så mange at jeg gikk helt lei til slutt :-) Siden den gangen har jeg strikket masse luer, votter, skjerf og sokker, samt at jeg kastet meg over min andre lidenskap - hekling.
For et par-tre år siden oppdaget jeg da koftene. Sååå mange fine strikkeplagg som dukket opp både på nett, facebook, bøker og i motebildet. Jeg fikk blod på tann og tenkte at... NÅ... er tiden inne for å begynne med større strikkeplagg igjen.

Det var viktig for meg å strikke noe som jeg selv skulle bruke. Første plagget skulle være til meg selv :-) Jeg brukte lang tid på å lete etter det perfekte plagget, og etter en tid bestemte jeg meg for å strikke Nancy-kofta fra Sandnes garn. Jeg falt for naturfargene og mønsteret, og ikke minst rundfellingen! Å slippe den store monteringen var et must :-)
Jeg brukte det opprinnelige garnet - Sandes Mini Alpakka. Jeg hadde faktisk ikke strikket noe i alpakkagarn tidligere, så det ble en ny opplevelse - en positiv opplevelse :-)
Jeg vet at noen synes at strikkingen ikke ser så fin ut med dette garnet, men det blir veldig pent når man har dampet strikkektøyet til slutt :-)

Jeg legger ved et bilde av min egen kofte samt genseren som jeg strikket i etterkant. Genseren er strikket i Viking merinoull og er et fint alternativ til dem som vil ha kløfritt. Både genser og kofte er mye brukt de siste to årene :-)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar