torsdag 29. oktober 2015

Neste prosjekt

I dag kjøpte jeg KK, noe jeg forøvrig gjør hver uke. Der er det som regel en strikkeoppskrift  i hvert blad. Det er gensere for alle typer, og de er enkle å strikke. Denne gangen har KK valgt en litt tykkere høyhalset genser i mørk blå farge. Selvsagt kan jeg velge en annen farge, men jeg er glad i blått så derfor bli det denne som blir mitt neste strikkeprosjekt. Fargen heter for ordens skyld midnattsblå. Garnet heter Easy og er fra Sandnes garn. Det er et tykt garn i 100 % ull. LÔKAL fra Oslo har designet genseren.
Pinner nr. 8 gjør at genseren går fort å strikke. Den har ikke andre farger og da er det fort gjort for dem som ikke er så glad i å bruke mange farger, og ikke liker mange nøster som krøller seg :-)

Genseren har raglagfelling og det gjør jo også at man slipper å montere genseren til slutt. Både raglanfelling og rundfelling er supert til gensere og jakker på grunn av dette. Selv er jeg ikke så glad i å montere gensere/jakker/kofter. Det enkleste er at det er minst mulig klipping og sying :-)

Dette gleder jeg meg til :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar