torsdag 29. oktober 2015

Gadgets

Jeg er så heldig at jeg har en strikkebutikk i nærheten av der jeg bor. Her finner jeg det jeg trenger av garn og utstyr til både strikking og hekling. Pinner, knapper, strikkevesker, oppskrifter osv, osv. Jeg elsker denne butikken, og har vel etter hvert blitt en stamkunde der :-)
Her har de også strikkekveld en gang i måneden hvor jeg kan møte andre strikkeglade mennesker.

Så, når man har en slik nær tilgang til alskens strikkeutstyr, så blir man jo litt "gira" når det dukker opp nye ting.
En slik ting er firkantpinner. I starten skjønte jeg ikke hva som var så spesielt med disse, men etter å ha prøvd pinnene har jeg blitt mer og mer glad i dem. De er veldig gode å strikke med og de er av et lett materiele. Og så har de jo en fin farge :-) Nå har jeg investert i flere rundpinner av disse fantastiske pinnene, og flere blir det :-)

For et par år tilbake fant jeg også strikkemarkører i butikken "min". Måtte jo selvsagt prøves, og nå klarer jeg meg ikke uten. Så enkelt å bare feste disse små, fargerike markørene når jeg skal markere midten, sider og økninger på strikketøyet! Enkle å sette på, og enkle å flytte etterhvert som man strikker. Mye kjappere enn det jeg gjorde før - brukte tråd i annen farge som jeg måtte bruke synål eller heklekrok på å feste og flytte.

De markørene som jeg bruker er bare en av mange sorter markører. Søk på nett og du finner mange fine i både plast og glass. Her er det bare å velge og vrake etter smak og behag.

Strikkemarkører
Cubics firkantpinner 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar