onsdag 28. oktober 2015

Sikksakkskjørt

Jeg starter bloggen min med min siste produksjon innen strikking. Det er et sikksakkskjørt fra Klompelompe. Klompelompe er en strikkebok av Hanne Adreassen Hjelmås og Torunn Steinsland. Disse to damene driver en egen blogg og nettbutikk "KlompeLOMPE"

Boken kjøpte jeg fordi jeg hadde sett bilde av dette skjørtet på nettet og fikk veldig lyst til å strikke dette. Etter å ha kjøpt boken så jeg at det også var veldig mange barneoppskrifter i den. Nå er jeg godt voksen selv, med voksne barn, men kanskje er man så heldig å bli bestemor en gang? :-)
Er du glad i natur og naturfarger er dette den rette boka for deg. Mye lekkert!

I oppskriften til dette skjørtet skal det brukes Drops Merino Extra Fine, men i og med at jeg ikke har tilgang til dette garnet her jeg bor, så ble det Sandnes merinoull for min del. Forøvrig et kjempegodt garn å strikke med, og det er veldig tøyelig. Når du strikker kan derfor skjørtet se veldig smalt ut, men det sitter som støpt når du tar det på :-) Jeg er akkurat ferdig med ett skjørt i en lys vinterfarge, men det var så morsomt å strikke dette at jeg nå har startet på et til i koksgrått.

Det kan være et tips å sette strikk i linningen :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar