lørdag 31. oktober 2015

Pledd

Dette er langtidsprosjektet mitt :-)

En vårdag i 2013 overtok jeg noen gamle ukeblader fra moren min, og deriblant var det noen eksemplarer av Familien. Familien har jo bestandig håndarbeid i bladene sine, og det er i grunnen mest derfor jeg kikker i dem. I ett av disse gamle bladene fant jeg oppskriften på dette pleddet. Man kunne velge om man ville ha ull eller bomullsgarn, og ettersom våren og sommeren var på gang så ble bomullsgarn mitt valg. Jeg valgte Drops Safran som er et tynt bomullsgarn, og som gir fine små detaljer når man hekler. Når man velger et tynt garn, vil jo prosjektet også ta litt tid. Det her det også gjort for min del. Jeg heklet ca 80 lapper før jeg gikk lei den første sommeren :-) Da måtte jeg bare finne på noe annet.
Så, sommeren 2014 heklet jeg kanskje 50 lapper før jeg gikk lei. I sommer har jeg ikke heklet en eneste lapp, men neste sommer må jeg bare gyve meg løs igjen :-) På hytta har jeg pleid å sitte ute i sola og hekle, men denne sommeren var det så kaldt at jeg satt mye inn å strikket altså! Vi får håpe på en fin og heklerik sommer i 2016 :-)

Jeg kjenner ikke designer til dette pleddet fordi bladet jeg hadde oppskriften i er borte. Jeg husker imidlertid oppskriften i hodet, så det byr ikke på problemer å starte opp igjen. Fint sommerpledd blir det i alle fall til slutt :-) Eller kanskje det blir en stor sommerduk?! Hvem vet :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar