onsdag 11. november 2015

Sikksakkskjørt 2

I kveld ble jeg ferdig med mitt andre sikksakkskjørt fra Klompelompe :-) Skjørtet er mer tilpasset meg enn det første jeg strikket. Jeg har strikket linningen i den minste størrelsen og så er selve skjørtet strikket i min størrelse. I tillegg har jeg brettet linningen inn og sydd en rennegang slik at jeg kunne sette inn en strikk. Da holder skjørtet seg mer på plass. Mitt forrige skjørt har ikke fått strikk ennå, så det siger litt når jeg har det på. Jeg ser at det er smart med strikk i linningen - i alle fall hvis man bruker merinoull (veldig tøyelig garn)
Da, er jeg straks klar for en utenlandstur samt et nytt strikkeprosjekt. Jeg avventer med å starte på min planlagte genser til jeg er hjemme igjen. Håndarbeid på reisen blir en baggylue til meg selv fra Klompelompe. Må jo ha noe å strikke på mens jeg sitter på flyplassen og flyet :-)
Luen vil bli lysegrå og så strikkes den i samme garn som dette skjørtet; Merinoull fra Sandnes garn. Et nydelig garn å strikke med. Akkurat nå er dette mitt favorittgarn. Anbefales :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar