søndag 1. november 2015

Jul

Jeg driver med litt andre ting enn bare strikking og hekling også. Akkurat nå holder jeg på med litt advents- og juleforberedelser. Jeg lager adventskalendere til sønnene mine og samboerne deres. Det håper og tror jeg blir en hyggelig overraskelse før jul :-)

Jeg har laget en enkel variant med konvolutter i sølv/gråfarge. På et nettsted fant jeg tallene 1-24 som klistrelapper, samt at jeg fant glansbilder fra skikkelig gamle dager. Glansbildene var virkelig moro å få tak i. Bildene er fra tiden da man hadde levende lys på juletreet og pakkene ikke var så mange, men til gjengjeld så verdifulle for dem som fikk dem. Å studere et slikt bilde setter ting i perspektiv i forhold til nåtidens julefeiring.

Den siste tiden har jeg altså brukt kveldene til å klippe glansbilder og lime dem på konvoluttene. 48 konvolutter med opptil flere bilder på hver - det blir mye arbeid det :-) Men, så koslig :-) Nå har jeg fått fylt opp halvparten av konvoluttene med små overraskelser, og i løpet av uka er nok alt klart tenker jeg :-)

Jeg har også kjøpt Flax-kalender til meg og samboeren. Han har kjøpt den røde esken øverst til venstre. Den er kjøpt i Tyskland, og inneholder 24 sjokoladebiter. Den skal vi to dele på i desember :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar